Barnmorskebesök.

Slutar man någonsin vara lite halvnervös inför dessa rutinkontroller? Jag är så kär i min lilla bebis att jag blir superrädd att hjärtljudet ska ha slutat eller att något annat ska vara fel. Hemska tankar!
Idag gick det hur som helst relativt bra. Urinprovet och blodtrycket såg bra ut. Däremot växer hon lite dåligt. Vi har hela tiden följt den undre kurvan när det kommer till viktuppgång men nu låg vi under den. Vilket tydligen inte är bra. Så nu inleds operation- gain weight. Känns sådär. Jag gillar inte alls att gå upp i vikt, om så bara för graviditeten så är det faktiskt svårt.
Nu ska jag sätta mig själv lite åt sidan och äta för bebis. Hur tråkigt det än är att laga mat... Får blinka lite extra åt sambon.

Dagens mått:
SF-mått: 26 cm (+2 cm)
Puls på bebis: 140 b/m
Blodtryck: 116/65

Nu blir det en tupplur innan jag ska med fina Sofi på födelsedagspresentsjakt.

Kommentarer
Postat av: anna

Du kommer tappa de där kilona påengång när du får ut lillan ska du se så ät på. Puss <3

2010-08-03 @ 16:56:48
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/
Postat av: ida

Förstår att du längtar, men inte många veckor kvar. Tiden kommer gå snabbt! Jag gick också upp väldigt lite och mage växte inte riktigt som den skulle så fick göra tillväxt ultraljud. Hade bara en liten bebis i magen helt enkelt =)

2010-08-03 @ 17:49:01
URL: http://gbgida.blogg.se/
Postat av: Anna

Näje, det är som en vanlig tröja bara men den är lite tuffare ^^ hehe

2010-08-03 @ 18:16:52
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0