Barnmorskebesök.

I vecka 28 har man ett obligatoriskt barnmorskebesök där man kollar blodsockervärde, mäter magen, blodtryck, tar ett urinprov och pratar förlossning. Eftersom att pojkvännen jobbar från 13-21 om dagarna så fick min mor hänga med som support. Hon ställde frågor och jag var mest bara där. Skönt att någon har koll på vad jag hade för frågor, jag glömde nämligen alla jag hade när vi klev in i rummet.

Mina värden:
SFmått: 24 cm (+ 4cm sedan sist)
Viktuppgång: +9 kg (4 kg sedan sist)
Puls på bebis: 130 b/m
Blodsocker: 4
Blodtryck: 110/60

Allt var så bra så. Ser ut som att jag får en liten bebis och det tackar jag för. Följer precis samma kurva som min mor gjorde när hon väntade mig och hon fick ju en lätt förlossning. Hoppas, hoppas!

Kommentarer
Postat av: kusin Sandra

Det handlar inte om hur stor eller liten bebisen är, det är mer hur man hanterar smärtan innan bebisen ska ut, det är mycket som händer i kroppen då! Jag hade själv en enkel förlossning med Isabella som vägde närmare 4 kg!(3755 för att vara exakt haha) Medans en kompis till mig hade en 2(!) dagar lång förlossning som var allt annat än lätt, men lilla bebisen vägde knappt 3 kg! Hoppas det går bra oavsett stor eller liten baby :)

2010-07-14 @ 19:51:42
Postat av: Jannika

hahah! om det ändå vore så väl:P gjorde det mest för att det va kul.. nåhot att visa sen när man är mormor. du vet.." mormor va snygg en gång i tiden ska ni veta.." hahahaha

2010-07-16 @ 11:47:13
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0