Familjeliv.se, en sida för sig.

Alltså, sighten familjeliv.se kan vara det roligaste jag besökt på länge. Forumen där är helt sjuka! Man hittar allt där, verkligen allt. Har ni inte besökt sidan så är det nästintill ett måste.

Min gravida vän och jag diskuterade kuddar till spädbarn för några dagar sedan. Hon berättade att hon läst att barnen får platta huvuden utan en kudde och att detta stod på familjeliv. Jag var helt enkelt tvungen att kolla. Och se på sjutton, där står det just så. Att barnets huvud blir platt utan och att detta har trådstartarens bvc-barnmorska bekräftat. Alltså, förlåt men hur otroligt jävla dumma är människorna?
Platt huvud?
PLATT HUVUD?
Ja, ni får ursäkta min skeptis men jag kan knappast tänka mig att ett spädbarn får platt huvud av att sova utan kudde. Säkerligen 90% av alla barn sover utan den första tiden av sina liv och inte har jag sett så många platta skallar. Men det kanske bara är jag?

Hur som helst, jag kommenterade forumet och gav dem min syn på det hela. Okej, jag kanske skrattade ut dem aningens. Men till svar får jag världens utskällning om min okunskap som blivande mamma och att mitt barn minsann kommer ta skada livet ut om jag inte införskaffar denna superkudde (som förövrigt är i princip platt, så någon vidare skillnad skulle det alltså inte bli...). Lite roligt faktiskt. Att folk faktiskt går på sån skit!

Summa summarum; Min dotter ska inte sova på kudde de första månaderna och där med basta. Får hon ett uns platt skallben så lovar jag att varna hela världen efteråt. (Samt skämmas som en hund).


Kommentarer
Postat av: Anna

hehe det är bra micaela, stå för dina åsikter. :P Sen så äre ju så oxå att det är ju helt upp till en själv om man vill ha lr inte ha.. :P

2010-07-27 @ 18:11:24
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/
Postat av: Olivia

Haha roligt att läsa när andra haft samma funderingar (well på ett ungefär) och tagit sint id att blogga om det. Jag har hittills bloggat om FL två ggr om jag minns rätt..

2010-09-09 @ 08:10:55
URL: http://missymissmoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0