Gravid-lista.

Jag fick reda på att jag var gravid:
2 februari 2010.
Såhär fick jag reda på det:
Vi tänkte köpa en P-dator så jag tänkte kolla för säkerhetsskull, mest bara på skoj. Gjorde sedan 3 tester till för att riktigt vara säker.
Detta gjorde jag efter att ha fått beskedet:
Ringde min mamma i ren panik och grät i flera timmar. Terroriserade Mr.Pappa på msn också för att riktigt få klarhet i om det var ett plus på stickan eller om jag såg dubbelt.
Jag tror det kommer att bli:
Vi är rätt 100 på att det är en flicka, eftersom att bm sa det. Men en pojke är minst lika välkommen, även om han kommer få kläs i flickkläder.
Det här undviker jag att äta och dricka:
Svenska fiskar och alkohol såklart.
Lukter som jag inte klarade av i början:
Tacos, svett och äckliga parfymer. Men mest tacos.
Följande små egenheter jag fått:
Ännu kortare stubin, inget tålamod, ett jävla bra luktsinne och lugnare.
Första gången det rörde sig i magen:
I vecka 17.
Första gången det började sparka ordentligt:
I vecka 17 började jag känna det...därefter har det bara blivit starkare.
Såhär kändes de första sparkarna:
Som att åka på en skumpande väg ungefär.
Musik jag spelar för bebisen i magen:
Mest Jack Johnson, John Mayer och annat akustiskt. Hon verkar gilla det. Blir även lite klassiskt bara för att.
Magen började synas:
Jag tycker fortfarande jag ser relativt platt ut vissa dagar. Men den stora bulan kommer väl snart.
Såhär kände jag vid ultraljudet:
Stolthet, fascination och lycka. Tänk att jag är så bra på att baka barn.
Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det:
Helt otroligt. Man kan knappt tro att det är sant.
De första mammakläderna var:
Mammabyxor från 4mom.se. Riktigt sköna och snygga!
Mina favoritmammakläder:
Stora tshirts och klänningar.



Kommentarer
Postat av: Anna

hehe härligt! :) Ja tänk vad en kan bli fascinerad ibland ^^ När jag skulle på ultraljudet lr skulle höra hjärtljudena fick jag sån där panik precis innan " tänk om det inte är ngt " / " tänk om det inte är några hjärtljud " haha.. :P Men så klart det var ^^ då vart man lite tårögd ^^

2010-07-30 @ 15:13:18
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0