Grönan<3

Nu kommer jag säkerligen uppröra folk, men jag tänker berätta om min dag på Gröna Lund iallafall.
Jag jobbade under förra sommaren som tivolivärd på detta underbara tivoli och kände en djup saknad denna sommar. Därav tog min pojkväns familj med mig dit för att stilla min längtan.

Hur som helst. Jag fullkomligt älskar karuseller av alla dess typer. Kanske inte frittfall och liknande, men resten. Så, när jag ändå var på plats så var jag ju tvungen att hoppa på både ett, två och tre bergodalbanetåg, trots att de alla hade skyltar om fara för gravida kring sig. Jag litade på min intuition och körde på.
Jag kan berätta för er alla att min lilla bebis lever och mår prima ballerina därinne. Hon är stark min flicka. Klarar 4 g-krafter helt utan men.
Hon är lite förbannad och sparkar som en besatt nu, men det är väl smällar (haha...) man får ta!

Jag tror faktiskt att man blir lite övernojig av att vara på smällen. Man vågar inte äta vad som helst, man vågar inte ta ett glas vin, man vågar inte åka på roligheter av rädsla för att förlora sin bebis. Men den risken är inte så stor efter v.12. Knappt ens befintlig, om man dessutom är under 35.
Så, nu ska jag sluta noja och börja (fortsätta?) leva. Inte flippa och supa ner mig alltså, bara ta lite lättare på rekommendationerna!


Kommentarer
Postat av: Andreas

Det gjorde du rätt i! Det är lite överdrivet att gravida ska behandlas som kristallglas :P

2010-07-20 @ 19:29:54
Postat av: Anna

Du måste leva trots att du är gravid :P Rocka på du!! ;)

2010-07-21 @ 11:12:11
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0