Barnmorskebesök.

Har precis kommit hem från barnmorskan. Man kan inte låta bli att bli så glad och stolt efter varje besök där. Över egentligen ingenting alls. Allt var ju bara som det skulle.

Var alltså på en sådan rutinkoll som alla blivande mödrar går på i v.24. Nästa gång blir inte förrän i v.28 så nu får jag vänta spänt.
Det man gjorde denna gång var att kolla blodvärden, äggvita i urinet, viktuppgång, barnets hjärtljud, magmått och så fick man snacka en massa skit om allt och ingenting. Jag blev uppskriven för Aurorasamtal (man får snacka med en specialutbildad barnmorska om sin förlossningsrädsla) och vi blev inskrivna på föräldrargrupp med start i september.

Såhär såg värdena ut, för er som är intresserade:
SFmått: 20 cm
Vikt: + 5 kg
Puls på bebis: 140 b/m
Hb-värde: 114
Blodtryck: 120/60
Allt var helt normalt, bara att järnvärdet var precis på gränsen. Får alltså fortsätta min järnkur. Blev tipsad av min nyfunna vän, Anna (som ska ha en liten bebis i slutet på Augusti), om Hemofer. Järntabletter som är skonsammare för magen. Den kvinnan har många bra tips! Ska skriva om en bilbarnstol i ett senare inlägg, som hon berättade om.

Syskonskaran

Kommentarer
Postat av: Anna

Mysigt! :) Skönt ialf att du får prata med någon om din rädsla för förlossning :) Aa fick du börja i unga föräldrargrupp lr äre vanliga med risk att man stöter på 30 åringar? :P Kram!

2010-06-14 @ 18:57:08
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/
Postat av: Conradhelen

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.

2012-01-03 @ 13:37:46
URL: http://conradhelen.blogmakale.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0