Natten.

Tänkte skriva om babymassagen igår, men nu känns det som att jag 1. inte har tid, 2. har något viktigare att skriva om.

Nora har varit på akuten inatt. Efter att vi matat henne för natten med ersättningen så börjar hon gallskrika. Hon verkade ha skitont och det lät som att hon hade svårt att andas och var kallsvettig. Hon hade dessutom varit riktigt loj under dagen, bara sovit och gnällt. Vi ringde sjukvårdsrådgivningen och de sa åt oss att åka in. Klockan var väl typ elva-halv tolv och vi har ingen bil. Inga kontanter till taxi heller. Så, vi ringde sjuktaxi men de vägrade skicka faktura om det inte var akut ( om det är akut...ringer man inte ambulans då?!). Hur som helst, fick tvinga min mamma ur sängen och så bar det av.
När vi väl kommit fram hade Nora somnat och verkade må mycket bättre. Men vi fick snällt sätta oss i väntrummet ändå. Till halv halv två. Och då kan tilläggas att det var dött på akuten...
Läkaren konstaterade att hon inte hade feber, hade bra syresättning i blodet och vägde som hon skulle.
Det var bara att åka hem igen. Trötta som as.

Det var alltså våran natt det. Nu ligger rultan och äter som en tok, för att kompensera för all mat hon missade äta när hon sov som en stock igår.


Kommentarer
Postat av: Thea

Fy vad otäckt! Hoppas att hon mår bättre nu. Kör ni bara ersättning (varför?)?

Sv: vet inte alls vart de kan tänkas visa babies... Kanske finns på dvd. Jag fulade mig o laddade ner.

2010-11-19 @ 13:40:44
URL: http://Banankartong.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0