Amning.

Nemen sitter jag där och glömmer informera er om hur stor min brud var? Får skylla på sömnbrist.
Hon var hela 52 cm och vägde 3590 gram, hade en huvudomkrets på 34 cm.
Och här trodde vi att vi skulle få en minibebis liksom.

Amning är verkligen ett kapitel i sig, som man borde ha läst in sig tusen gånger mer på. Jag får nu använda amningsnapp för att tösen inte fattat grejen med att suga riktigt. Det fungerar bra, men hade ju självklart varit smidigare utan. (Amningsnapp är förövrigt en billig investering för gravida, kan verkligen komma till användning). Nu har mjölken runnit till och jag ser ut som en porrskådis med alldeles för stora sillisar. Inte särskilt smickrande look för en nybliven morsa.
Är livrädd för att få mjölkstockning, känns inte allt för långt bort. Stenhårda är de. Så, vi ska kolla om vi får låna en pump från sjukhuset så vi kan bli av med lite överflöd innan våran egen pump levereras hit.

Fler förlossningsbilder:


Nu tar jag och trycker på paus en stund och låter mannen i huset ta över bebis någon timme så jag kan få sova innan nästa middag ska serveras.

Kommentarer
Postat av: anna

Gott att de fungerar nu :-)

2010-10-12 @ 06:35:29
URL: http://dreamsbecomerealityblogg
Postat av: edit

åh vad fina ni är alla tre! Blir helt tårögd!! längtar tills att få träffa er på torsdag! <3 men hör av er om ni inte orkar! För förstår fullt och helt isf! <3

2010-10-12 @ 13:17:44
URL: http://editjohanna.blogg.se/
Postat av: Andreas

Tack för de fina bilderna! Lycka till med föräldraskapet nu! :)

2010-10-12 @ 15:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0