En dag.

Idag kom barnmorskan på besök från nya vårdcentralen (eftersom att vi bor i ett annat område så får dottern inte gå på samma som oss...mycket pratktiskt). Riktigt trevlig kvinna som tyckte våran Nora var exemplarisk. Ungen hade gått upp 300 gram på 5 dagar. Återigen frågar jag mig vad jag serverar för mjölk... HUR är det möjligt för en sådan liten att gå upp så mycket?
Jaja, hon mår bra, jag mår bra så här ska vi inte ändra på någonting alls.

När vi ändå pratar vikt så kan jag ju informera er om att jag själv har gått ner 15 kg efter förlossningen, det vill säga att jag har typ 7 kg kvar eller något innan jag når min normalvikt. Snart, snart. Ser så fram emot att kunna ha jeans på mig igen. Slippa mjukisbyxor. Slippa bylsiga tröjor. Bara ha vanliga kläder, snygga kläder.
Tålamod är inte riktigt min grej. (en egenskap som förövrigt Nora har ärvt...)

Nu ska jag krypa ned i sängen och runda av den här dagen. Så galet trött! Godnatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0