Förkyldningstider.

Jag har en snorig flicka i famnen. Hon är helt utslagen. Hoppas verkligen inte att det är feber på gång. Ska springa iväg och köpa massa nässpray och alvedon för bebisar, ifall att. Bäst att vara förberedd liksom.
Vet ni något som förhindrar förkyldning hos de små?

Fick uppleva något helt underbart inatt. Kring tvåsnåret, mitt i natten, bestämde min kära unge sig för att kaskadspy över hela sängen. Trötta som vi var torkade vi bara upp, bytte kläder på både henne och mig och somnade om. Utan att byta sängkläder. Känns sådär superfräscht idag. Verkligen. Luktar hallonpaj. Not.

Tog med mig dottern ut på restaurang igår (mamma fyllde i fredags så vi tänkte fira det med lite god mat). Var livrädd för att hon skulle flippa och gallskrika hela besöket. Men tji fick jag. Hon sov så sött hela måltiden och någon timme därefter. Även under trubadurens (min pappa) spelning sussade hon så fint. Skönt att slippa oroa sig i framtiden. Klart det kommer gå åt skogen någon gång, men jag tänker iallafall inte gå in med inställningen att det kommer göra det varje gång. Man måste ju ta tjuren vid hornen någon gång, som det så fint heter.


Kommentarer
Postat av: Jannika

Jag skulle inte mata henne med medicin om det inte va ABSOLUT nödvändingt såklart.. Jillian har varit förkyld, å vi körde på saltlösning renessans, eller va d heter, och nässug. nu mår hon bra!:)

2010-10-26 @ 17:58:59
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0