Försäkringskassan.

Hur ska man hinna saker när man är mammaledig till en pytteliten skrikbebis? Att tvätta, laga mat, städa fungerar liksom inte. Min tjej kan verkligen inte ligga själv, än mindre nu när hon är lite halvsjuk också. Så tiden räcker inte till, eller...jag räcker inte till. Hur hinner ni?
Får väl fixa allting på fredag då pojkvännen slutar "tidigt".

Jag har hört så mycket olika, så jag frågar er istället. Ni är ju vettiga människor. Hur länge ska stygnen sitta kvar? Inte för att de stör mig på något vis, de märks inte av alls. Men de borde väl försvinna snart? Över 2 veckor sedan förlossningen liksom.

Sitter på försäkringskassan och försöker fixa med dagarna. Tanken är att sambon ska vara hemma på fredagar, men vi får inte ta ut föräldraledighet på samma dag så det är lite krångel. Försäkringskassan är väl knappast kända för att vara lätta att förstå eller snabba på att ge svar. Men det ska gå att ordna på något vis. Tror vi båda behöver en extra dag tillsammans.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hm, vet inte hur jag lyckades städa igår :O Idag fick Mugge vara hemma för jag hade så ont i magen imorse och mådde inte alls bra. Men bebis får komma först, någon annan får fixa resten!

Men de vill verkligen inte ligga själva.. inte länge iaf.

Kram! Ingen aning med stygnen, några veckor typ så trillar de av sa de till mig.

2010-10-27 @ 18:33:26
Postat av: Anonym

Hur är det med ekonomin som ung mamma? Vad får ni ut av försäkringskassan osv? Hur lever man?

2010-10-27 @ 20:30:33
Postat av: Jeppekarolina

I just visited your site...its abosolutely wonderful... Best of luck to you! You must have some great inspiration in your life. Take care

2012-01-31 @ 11:41:30
URL: http://jeppekarolina.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0