Agg på bussen.

#35.

Idag när jag skulle kliva på bussen till skolan står där en kvinna med en syskonvagn. Ena ungen var helt nykläckt, såg det åtminstone ut som. Det blev lite trångt när jag klev på från andra utgången och hon ville ut så hon säger någonting i stil med:
- Du kommer inte in förrän jag kommer ut. Så du kan bara vända och gå ut igen.
Fine, tänker jag och går ut. Klart hon ska ut först liksom.
När hon sedan är ute hör jag henne säga: Jävla tjocka ungdomar...

Jag kunde bara tänka tanken:
"Det är du som är tjock, jag är fortfarande gravid". Men det sa jag inte. Lockande till tusen dock.

Förövrigt tror jag att mitt tålamod med folk börjar svikta rätt så rejält. Nu får folk hålla tungan rätt i mun för att jag inte ska gå runt och hata dem i all evighet efter någon ogenomtänkt groda. Eller handling. Det är nästan värre. Ja, mycket värre nu när jag tänker efter. Typ folk som inte byter toarullar eller som diskar fel. Jag kan bli rosenrasande inombords.
Undra om jag är sån när jag inte är gravid också? Jag minns faktiskt inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0