Fasoner.

#12.

Vad har hänt med den här staden? Jag är den som alltid lyfter på arslet för att låta gamla sitta, i vanliga fall. Jag har också tidigare upplevt att "alla" andra gör likadant. Och de gamla har i sin tur varit ytterst tacksamma varje gång.
Nu däremot verkar det helt har vänt. Nu är jag faktiskt i ett skick som går att jämföra med en pensionärs så nu tänker jag faktiskt sitta om plats finns. Detta verkar störa gamla något så fruktansvärt. Varför ska inte jag få sitta när jag har lika ont som dem? Och dessutom är jävligt framtung vilket gör det tusen gånger värre att stå upp.
Nu menar jag ju självklart inte att tanterna ska stå upp. Inte alls. Men de kan väl sätta sig där det finns plats och inte tvinga mig att flytta på mig bara för att den platsen jag tog var närmare? Skärpning!
Jag lovar er, när jag har tryckt ut ungen så får ni ta min plats, alla gånger.

Ikväll ska jag och Mr.Pappa ta oss en sväng om på stan. Trycka i oss lite grekisk mat och njuta av att än så länge vara barnlösa. Vi ska för en gångs skull unna oss lite mer kulinarisk mat än typ spagetti och köttfärssås. Tror vi behöver det. Om inte annat så behöver vi ju lite kvalitetstid ihop. Sällan vi bara gör saker ihop. Gott och trevligt ska det bli!
Därefter hoppar vi tillbaks till verkligheten och drar till Ica Maxi och storhandlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0