Föräldrargrupp del 1.

#36.

Okej, jag ger upp snart. Börjar tro att min bebis jävlas med mig. Sammandragningar varje 10de minut hela jävla natten. Hur lätt är det att sova då på en skala? Så ska man upp till plugget till 8. SUCK! Varken alvedon eller massage hjälper. Kan inte värkarna komma tätare så jag kan åka in? Nu är jag trött på "skiten".

Var på första mötet med föräldrargruppen igår. Gick genom lite allmänt mest. Vad som kommer tas upp, vilka vi var och så vidare. Kändes väl inte direkt som att vi klickade med några, trots att de var trevliga. Alla hade varit tillsammans i typ 10 år, var gifta, hade villa, jobbade sedan flera år osv. medans vi är ungefär tillräckligt unga för att kunna vara deras barn. Men vi ger det en chans.
Nästa gång ska vi prata om förlossningen, vilket känns rätt så intressant. Få höra hur de andra blivande mammorna tänker kring smärtlindring och allt annat.
Hoppas vi slipper sådana där larviga lekar och sånt som man har hört talas om. Att pojkvännerna ska nypa en för att man ska få andas genom smärtan typ.

Nej, jag är helt jävla slut så nu måste jag sova lite. Skriver om barnmorskebesöket senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0