En vecka kvar.

#7.

Exakt en vecka kvar till BF.
Lillskruttan verkar inte ha en endaste tanke på att titta ut i förtid. Vilket gör att jag kanske kan plugga lite bättre, utan att behöva oroa mig för att vattnet ska gå under tentan eller så alltså.
Esch, vem försöker jag lura? klart att jag kommer kunna prestera 100% med bara några dagar kvar till förlossning. Jag är glad så länge jag blir godkänd. (vilket tydligen bara 65% blir i den här kursen...)

Idag har jag alltså spenderat dagen med näsan i en bok. Eller ja, massvis med böcker och papper faktiskt. 8 timmar har jag räknat ut att det blev. Sedan tröttnade jag och drog till min Sofi för lite Idol och allmänt snack. Alltid lika mysigt att träffa henne. Vi insåg att vi kan säga att vi känt varandra i 10 år. 10 år! Hur gamla är inte vi då, liksom? Det trodde man ju aldrig att man skulle få säga om någonting. Hur som, mycket mysigt.
Har också hunnit med att fira svärfadern lite.

Nu ligger jag i sängen och tittar på hur magen rör på sig. Märkligt, ungen som jag ska uppfostra och ta hand om i 18 år ligger därinne och rör på sig. Jag antar att man får njuta och ta vara på lugnet nu innan, även om det är svårt. Man kanske aldrig får uppleva känslan av sparkar igen.



Kommentarer
Postat av: Andreas

Underbar bild, faktiskt!

2010-09-29 @ 23:52:41
Postat av: Sofi

Du är så bra så bra :) Jag tror att vi fortfarande är så bra vänner för att vi ska vara det forever liksom. Jag tycker så mycket om dig :). Vi ses snart igen! Puss

2010-09-30 @ 09:23:53
URL: http://sofiragnhild.blogg.se/
Postat av: johana

Jag vill också ha en stor rund mage att mysa med.. :D

2010-09-30 @ 18:24:29
Postat av: Nathalie

Åh, vilken fin bild. Så snart tittar er plutt ut ;) Gud vad roligt!! Lycka till :D

2010-09-30 @ 22:20:27
Postat av: Elin

wow, mica. så fascinerande! jag önskar er all lycka till i världen med förlossningen :) ska bli så kul att se lillsessan snart! kramkramkram

2010-10-01 @ 08:55:17
URL: http://dareling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0