BVC-besök.

Tala om att saker hade hänt sedan sist vi var där. 4 tänder och ungen kan både stå upp och klappa händerna. Sköterskan sa att hon följde sin kurva precis på sträcket. Som hon alltid gjort. En perfekt liten tjej, med andra ord.
Vi pratade lite om säkerhet i hemmet och att det inte var någon brådska med att vända på sittvagnen. På den tiden då hon hade bebis (hennes barn var tydligen tonåringar nu) så satt man vänd åt mamma tills man var runt 3 år. Så det är inte bråttom. Frågade mer för att min tös brukar bli uttråkad när vi promenerar... Men tror jag låter henne sitta åt mig ett tag till!

Huvudomfång:
Födsel (9/10-10): 34 cm
1/6: 43.5 cm
Idag: 45 cm 

Vikt:
Födsel: 3590 g
1/6: 8310 g
Idag: 9130 g

Längd:
Födsel: 52 cm
1/6: 69 cm
Idag: 73 cm



Nästa gång är det dags för vaccination nr 3. Det ser vi inte fram emot!

Kommentarer
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

nio månader är hon nu då va? :P om jag räknar rätt.. men det gör jag nog.

halleda här går det framåt. en talangjakt vore inte helt fel, vem vill inte ha en stor fet trofé från sitt första år, liksom? :D

hiih...

pöss

2011-08-02 @ 18:32:02
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0