GI.

På grund av tidsbrist kan jag inte skriva ned recept varje dag. Men jag gör det så ofta som möjligt. Vi följer dieten riktigt bra, får jag lov att säga. Ni får säga till om ni vill ha andra recept, jag har massvis.

Frukost:
Två grova smörgåsar med smör

Lunch:
Köttsoppa

Middag:
Fullkornsmakaronlåda
Recept- 2 port.

2 gula lökar
1 msk olivolja
400 g köttfärs
3 grovt rivna morötter
5 dl fullkornsmakaroner
2 ägg
8 dl lättmjölk
svartpeppar
vitpeppar
mineralsalt

Koka makaronerna så de blir al dente. Fräs löken. Tillsätt köttfärsen och bryn. Häll i rivna morötter. Krydda med mineralsalt, vitpeppar och svartpeppar (ca 1 tsk salt, 1/2 tsk svart- och vitpeppar).
Vispa äggen och mjölken i en stor bunke. Krydad med salt, vitpeppar och svartpeppar (samma mått som ovan). Häll i köttfärsblandningen och makaronerna. Blanda ihop.
Häll i en stor ugnsform ( eller flera små). Ställ in i nedre delen av ugnen på 180 grader i ca 1 timme.

Makaronlådan var riktigt lyckad och kommer bli matlådor för flera dagar!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men Mica! Jag vill veta resultat oxå :P

2011-02-07 @ 23:52:40
URL: http://minavardagssaker.blogg.se/
Postat av: Kelly Slater

Varför skulle denna diet vara GI? :) Ingen kritik, bara nyfiken.

2011-02-08 @ 21:57:48
Postat av: Julia

Åh, vad hungrig jag blir när jag ser alla goda recept ;) jo, kampen mot flaskan kan vara tuff, men det går ju uppenbarligen om man är lite bestämd mot småfisarna. När du ammade Nora när hon var nyfödd, eller när hon krävde mer mat, hur lång tid tog det innan hon spred ut måltiderna då? Jag kommer inte orka denna intensivamning länge till ;)

2011-02-09 @ 17:26:33
URL: http://billylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0