Ensam hemma.

Har ensamtid. Alldeles för mycket ensamtid, en överdos. Vet liksom inte vad jag ska göra av tiden. Vad gjorde man innan man fick barn? Jag är så ovan att jag satte mig framför bigbrother-live. Det säger en hel del, det. Tittar på helt meningslösa konversationer med skåningar. Förstår hälften av vad som sägs. Allt för att slippa känna mig ensam.

Folk säger att man ska "njuta", men ingenting får mig att njuta så som min dotters leende. Men o andra sidan, dessa ensamma timmar får mig ju att inse hur otroligt lyckligt lottad jag är och hur mycket jag älskar min dotter. Det är ju aldrig dåligt att bli påmind om sånt.
Så, nu ska jag sitta här en timme till och njuta av tystnaden för att sedan gå iväg och våldspussa min tös.

Tack hjärtat för att du tog henne en stund idag. Nu kan jag vara världens bästa mamma i 5 månader till, tills nästa gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0