Fruktansvärda verklighet.

Som de flesta som läser min blogg vet så har jag en brutal fobi för döden. Den har blivit mycket värre sedan jag fick barn också. Underbart.
Hur som helst, gjorde misstaget och satte mig framför en dokumentär på Tv4play- Leva med mord. Handlar om människor som blivit av med någon närstående genom hemska mord. Första avsnittet var okej. En man hade bjudit in en arbetsgivare i tron att han bara skulle äta middag med honom och hans fästmö. Arbetsgivaren bad mannen gå iväg och ringa ett samtal åt honom. Under tiden mördade han hans flickvän med en kökskniv. Hemskt, ja visst. Men ingenting emot andra avsnittet.

Där har vi en fembarns mamma. En helt vanlig familj utan problem. Allt var frid och fröjd till ena sonen träffar en tjej som börjar stalka honom. På en fest bestämmer sig tjejen för att om inte hon kan få killen så ska baske mig ingen få honom. Hon skjuter in en spruta med rent heroin i hans blod. Så var sonen död.
Familjen blir splittrad och alla mår givetvis jättedåligt över mordet på sonen. Sämst mådde en av hans systrar. Hon begravde sorgen i droger. Familjen försökte på alla vis få henne att sluta men det var omöjligt. Efter flera månader (år?!) av missbruk försvann hon plötsligt. Ingen visste var hon tog vägen. Alla leta besatt men ingen fann henne. 6 månader senare får de reda på att hon också blivit mördad. Av sin galna pojkvän. Med en köksyxa.

Hur stor är chansen att man förlorar två av sina fem barn genom mord? Vad är det för jävla skitvärld vi lever i?


Slutord från mamman i avsnittet: " I am a broken mother with her heart ripped out of her chest"

Nej fy, nu kommer jag ju aldrig våga lämna Nora ur sikte. Får fan ta och bli hemmafru. Aldrig låta henne vara ensam.


Kommentarer
Postat av: DONKEN- Vince & Isas Morsa

men va faaan?!! vilka jävla hemska människor det finns, och vad mycket skit knark gör med folk. NÄEEE!!! usch fyfan.



jag har också väldig fobi för det. i början vågade jag inte köra vbil med vincent. Fick hemska tankar om vad som skulle kunna gå snett på vägen. nä fy.. :/ nu tänker jag inte så mkt på det, oftast.

pöss!



ps. jag fyller 24 den 26 mars, så bara nån vecka kvar nu :P (2?)

2011-03-04 @ 18:51:27
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: TinA

Men fyfasiken, vad hemskt :S

2011-03-07 @ 17:09:43
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0