Tandsprickning.

Verkar vara lite lugnare på tandfronten idag. Har inte behövt proppa ungen full av alvedon iallafall. Vilket elände det är, det hade jag inte väntat mig!
Fick lite tips när jag surfade runt igår som jag tänkte jag kunde dela med mig av.

* Lägga in tuggleksaker i frysen och sedan låta barnet suga på dem.
* Mata med fruktpuré/yoghurt som legat i kylskåpet.
* Ge en skalad, rå morot att tugga på.
* Dricka kallt vatten
* Tugga på en frusen tvättlapp

Och i värsta fall ge alvedon då. Prövade fruktpuré igår och det verkade lindra ganska bra, trots att hon hatar smaken av det.

(Tydligen kan öroninflammation misstas för tandsprickning också)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0