Barnvagnsmarschen.

Ursäkta min frånvaro! Har haft så sjukt mycket att göra. Har bara varit att ramla till sängs när man fått tid över de senaste två dagarna. Inte okej.

Har egentligen massor att skriva men jag börjar med tisdagens barnvagnsmarsch, som jag skrivit om tidigare här.

Det var tänkt som en lätt promenad emot mödradödligheten genom stan för mig och min föräldrargrupp, typ. Så blev det inte. Först sprang vi till SR för att en intervju angående barnvagnsmarschen skulle hållas. Sedan knallade vi vidare upp på stan för att fortsätta. SVT, TV4, Na och någon snubbe från Hällefors (?!) kom för att uppmärksamma händelsen. Tur för mig att Jessica stod i centrum och skötte allt med bravur. Riktigt proffsig!
Nu känner åtminståne jag att jag har gjort lite skillnad för världen. Som Jessica sa "många bäckar små". Vi har gjort det vi har kunnat, nu återstår det att se vad politikerna tänker göra.

Bilder från marschen:

(Sista bilden är tagen härifrån. Där finns även en artikel att läsa)

Efter den här marschen känner jag mig tusen gånger mer motiverad att hjälpa till mer. Att göra mer för världen. Det är ju inte så svårt, egentligen. Att antingen ställa till med sådana här event eller bara skicka lite pengar till organisationer, vad som helst kan göra stor skillnad för någon.

Kommentarer
Postat av: Anna o William

TUmmar upp! önskar att vi hade varit med men men flera chanser kommer! <3

2011-03-10 @ 16:58:36
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0