Kroppshets.

Jag läste precis en artikel på aftonbladet.se (klicka här för att komma dit) som jag kände igen mig något så fruktansvärt i.
Sedan Nora kom, eller sedan jag blev höggravid egentligen, har jag mått hemskt dåligt över min kropp. Jag har känt att jag inte vill visa mig i mina vanliga kläder, inte gå i underkläder eller bikini längre. Varför? För att kroppen helt har ändrat form. Jag har inga direkta bristningar att tala om men det finns annat. Brösten har blivit mycket större och hänger, magen är betydligt större, rumpan likaså. Jag är inte tjock på något vis. Men jag är tjockARE än jag var innan. Ligger på nästan 8 kg mer än innan jag blev gravid. Det är en stor skillnad, för mig. Andra kanske inte ens lägger märke till det, vad vet jag.

Av någon idiotisk anledning tutar man i sig att kroppen kommer bli den samma som innan bara ungen är ute. Att den på något mirakulöst vis ska dra ihop sig efter 9 månaders bebisbakande. Det fungerar ju inte så. Det borde man ju förstått istället för att bli förtvivlad när man inser det.
Det roligaste av allt är att det är ju vi själva som ställer kraven på oss själva. Killarna fattar ju att det tar tid. Förhoppningsvis iallafall. Så, nu ska jag försöka sluta kroppsnoja och vara världens stoltaste mamma istället.


...Även om jag inte tror det kommer gå.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så jävla het, fuck Idealen! puss

2011-05-19 @ 19:18:10
URL: http://kolthoff.blogg.se/
Postat av: Julia

Håller med till 100%. Jag har slutat tänka på "hur jag ska komma tillbaka" till tidigare kropp, utan har istället börjat tänkt på hur jag kan vårda min kropp på bästa sätt! Däremot har jag vänner som kan kommentera hurvida jag går upp/er i vikt och hur "långt jag har kvar" till det "normala". Det är vänner som inte har fått barn skall tilläggas ;) Gäller att inte suga åt sig! Vi är unga, skitsnygga mammor. Det är bara att inse! ;)

2011-05-20 @ 12:41:01
URL: http://billylife.blogg.se/
Postat av: anna

Du är hur snygg som helst Micaela!! Skit samma om man inte väger som innan graviditeten men våran kropp förändras oxå. Nu så tar vi hand om den på ett helt annat sätt o ja, vi är snygga unga mammor!!

2011-05-23 @ 09:20:04
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0