Tandhelvete.

Dessa jäkla tänder! Jag blir tokig. Ungen får ju knappt sova utan att de gör ont. Trycker i henne minst två doser alvedon varje dag för att hon ska kunna äta och få lite lugn och ro. Tycker så synd om henne. Hon vet ju inte varför det gör ont.
Så, vi prövar alla tips vi kommer över. Frysta äppelbåtar, bitleksaker, gno in tandköttet med alvedon, allt. Det enda som faktiskt verkar fungera är just medicinen. Visst gillar hon äpplena men de verkar inte direkt lindra smärtan.

Hur lång tid brukar det ta för tänder att bryta fram? För visst är det inte den "gamla" tanden som kan göra ont? Den har ju liksom redan kommit upp...



Inatt blir det sömn för hela familjen, hoppas jag. Nora ska ha barnvakt under natten, förutsatt att hon mår okej under dagen såklart. Lämnar inte bort en feberpotta, inte ens till hennes farmor.
Hur som, tanken är att jag och sambon ska smaska godsaker och titta på film. När såg man senast en film ihop? Jag minns inte ens...


Min finaste, älskade potta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0