Helger.

Jag vet att många älskar sina helger. Nästan så att man lever för helgerna. Speciellt om man har familj och barn. Det blir liksom ens tid tillsammans då man kan hitta på en massa skojigheter.
Inte för mig. På helgerna vet jag att jag måste jobba 8 h/dag och att min dotter förmodligen sover när jag kommer hem. Att jag har gått miste om två dagar av hennes liv, per vecka.
Jag hatar mina helger. Avskyr.
Jag önskar så att jag kunde, som "alla andra" föräldrar, jobba heltid under veckorna. Men eftersom att min dotter inte kommer få dagisplats där jag önskar förrän tidigast i augusti nästa år så är det ju inte möjligt. Jag får helt enkelt skita i helgmys i ett år framöver och njuta dubbelt så mycket när det väl är min tur att sitta med lördagsgodis i soffan och mitt barn i knät framför något roligt helgprogram.

Ja, så är det väl att bo själv med ett barn. Man kan inte få allt. Men jag är så lycklig över att jag har henne hela dagarna, innan kvällspassen. Så, egentligen har jag inte så mycket att klaga på.

 



Kommentarer
Postat av: Julia

Det är förjäkligt att det inte finns dagis (i närheten) som är tillgängliga! Helt otroligt.. Kämpa på! Så småningom ska du också få ha normala veckor :) Jag vet inte om jag och Joline har dragit på oss magsjuka, så ni kanske ska vänta med att komma hit :S Joline har spytt lite grann och skriker mest hela dagarna.. Min mage är ungefär likadan, blä.. Kram <3

2011-11-29 @ 12:02:02
URL: http://billylife.blogg.se/
Postat av: mackan

fin bild på er :)

2011-11-30 @ 23:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0