Vintertid.

Bara jag som verkligen känner av det här med vintertid+bebis? Inte en superbra kombo... hade gärna haft kvar gamla tiden.
Nora vill nu upp och leka kring sex-snåret. Det vill inte Noras mamma. Nora vill lägga sig innan sju. Det vill inte Noras mamma. Nora vill äta lunch vid tio på morgonen. Det vill inte Noras mamma.


Ja, ni förstår. Det går liksom inte. Så, jag antar att jag kommer ha ett par protest och skrikdagar, men vad gör man? Vi kan ju inte leva kvar i gamla tiden när ingen annan gör det.


Igår var jag ledig. Då gällde det verkligen att ta vara på tiden och göra allt det man vanligtvis hinner med på en vecka. Dvs träffa vänner, ringa alla viktiga samtal och springa runt och lämna viktiga saker överalllt. Jag hann med allt! Fick träffa Karolina och hennes Vendela. Nora kramades och slogs om vartannat.
Ringde ÖBO också och skällde på hantverkaren som gjorde ett uruselt jobb+ lämnade skruvar i hela lägenheten, som Nora ägnade timmar åt att plocka upp och stoppa i munnen... Härliga, di där hantverkarna!


Idag ska jag försöka hinna gå på möte och åka till Ikea och handla in saker som jag glömde köpa när vi flyttade. Lamputtagstjosan och sånt. Kanske kostar på mig en superlunch i deras restaurang också. Vardagslyx!


Kommentarer
Postat av: TinA

Yay, vissa hantverkare tänker verkligen logiskt, så att man nästan blir stolt över dem. Tur för denne nämnde hantverkare att inget illa hände Nora.

2011-11-01 @ 17:32:45
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Julia

Märker också av det här med tidsändringen. Allt har blivit konstigt med våra rutiner! :S

2011-11-01 @ 18:14:12
URL: http://billylife.blogg.se/
Postat av: Becka

Jag har också funderat på att tapetsera våra bokhyllor, och när jag sökt runt på nätet så verkar det vara vanligt tapetklister som är det bästa!!

2011-11-01 @ 20:21:27
URL: http://denyngstaavfem.blogg.se/
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

ja, så dyrt är det ju inte där, om man käkar köttbullar och har family kort. ;)



jaaa, så jäkla gött. jag HOPPAS nu att vi får den. inget besked ännu, kommer nog imorron, sista anmälningsdagen var idag ;)

pöss

2011-11-02 @ 14:51:00
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0