Drömmen om ett barn.

Satt och tittade på "Drömmen om ett barn" som gick på trean igår. Herregud, vad tårarna sprutade!


1/5 av alla par har problem att skaffa barn. Av dem är det många som aldrig någonsin kan få barn. Helt vanliga människor som får gå igenom massa skit tillsammans bara för att de inte kan få barn på naturlig väg.
Jag känner mig nästan skyldig. Känns som att jag har tagit något ifrån dem. Att jag kunde få barn fast att jag inte ens planerade det. Fast att jag inte ens ville ha barn, egentligen (innan såklart, nu vill jag ha en hel drös). Varför fick jag men inte de? De paren i programmet skulle ju bli världens bästa föräldrar. Så otroligt orättvist!
Men nu har min dröm om att bli barnmorska alternativt socionom växt sig ännu större. Jag vill kunna hjälpa just sådana här människor. Kunna uppfylla deras allra djupaste dröm. Få se lyckan när man på något vis lyckats ge dem ett barn, även om det kanske inte är ett biologiskt.
Att få jobba på en adoptionsbyrå eller på förlossning/IVF-klinik... det ska jag banne mig göra!


Ja, detta var verkligen ett program som berörde. Se det, om ni har möjlighet! Torsdagar klockan 20.00 på trean.

Kommentarer
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

ohh. Jag missade det! Vill se det. Men tårarna lär ju spruta på mig med, har blitt så förbannat känslig sen jag fick barn. hahaha...



oooh tack så jättemycket! och grattis nora på 1 årsdagen imorron! :D :D



pöss!

2011-10-08 @ 13:05:30
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0