Helvetesnätter.

Vi har aldrig haft några problem med vår lilla tjej, inte ett enda. Nu däremot har väl någon däruppe bestämt sig för att av den anledningen jävlas med oss.
Så, vi får inte längre sova om nätterna.
Jag vet inte om det är mörkrädsla, hunger, separationsångest eller mardrömmar men nog fan vaknar hon vid 1-2 varje natt och är uppe i över en timme. Oftast vill hon också gå upp vid 5 också.

Vi har försökt med allt. Ge henne en flaska välling, byta blöja, tända lampan, vagga, vyssa, prata med. Ingenting fungerar och jag håller på att bli tokig!

Har ni några tips? Eller kan någon snäll själ tala om för mig att detta kommer gå över om några nätter?
Vi behöver vår sömn.


Kommentarer
Postat av: Becka

Vi är också besparade från problem med Frille, men ibland (högst 2-3 gånger i månaden) vaknar han mitt i natten och är otröstlig. Nåt som i alla fall lugnar ner honom då är ansikts- eller ryggsmekningar.

Om du inte försökt med detta så kanske du har ett tips här..

Men tror du inte att detta kan ha med flytten att göra? Det är ju en VÄLDIGT STOR händelse i Noras liv.

2011-09-15 @ 15:35:08
URL: http://denyngstaavfem.blogg.se/
Postat av: Viola Morina

Ibland har barn sånna faser som inte riktigt går att hitta någon förklaring till. har ni provat allt så är det nog bäst att vänta ut det tyvärr. Det kan ju vara någon tillväxtfas som gör barnet oroligt, men det går ju över som tur är :)



Svar: Jag läser Sociologi just nu :) Jag har egentligen inte så långa dagar men det är pendlingen som förvärrar läget. Vad ska du läsa då? :)

2011-09-15 @ 21:20:06
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Julia

Det går över! Joline har haft drömmar i en dryg månad nu. Men det börjar bli bättre och bättre. Tack gode gud för det, för utan sömn blir man knäpp! Och har hört med andra kompisar som har barn som vaknar på nätterna och gärna vill vara vakna någon timme.. Jobbigt! Men det verkar också gå över!



Förresten, jag och Linn Hedman (som har nykläckt bebis) tyckte att vi skulle samla ihop ett gäng mammor att ha träffar med. För oss vore det så kul att få träffa lite andra människor med barn i olika åldrar (speciellt jag som är new in town). Vad tycker du om det? :)

2011-09-16 @ 10:24:40
URL: http://billylife.blogg.se/
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

hahahahaahaha... jag säger bara: läs mitt senaste inlägg.



sååååååå exakt lika. Hej tvååring...!

2011-09-16 @ 13:46:42
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

mammapengen är jag nöjd med, i itt fall måste jag säga. jag fick den grundat på mitt GAMLA jobb, ett som jag hade 2 år före jag blev gravid..! Det var inte illa pinkat, spec med tanke på att jag var arbetslös under graviditeten. i båda gånger.. men nästa gång måste jag ha ett jobb emellan (ska ju starta eget får hoppas det ger fet utdelning) för jag får inte samma FP då. är ju bara om man får barnen med 2½ års mellanrum man får samma, och det gäller ju från första barnet. :P så där gled jag lite på en räkmacka.. men blöjor är fortfarande förjävla dyrt. övbervägde att klöpa icas byxblöja, men jag vågade inte.. sett i tester att de inte är så himla bra. Men kanske värt o teeesta iaf. kanske funkar för oss liksom. :) och han kanske hellre vill kissa o skita på toa, med sämre blöjor. haha! :P

2011-09-16 @ 13:50:14
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Viola 22årig tvåbarnsmamma

sv: Ah okej:) jag kom in på sjuksköterskelinjen för flera år sen, men jag tackade nej och nu har jag bytt bana kan man säga :) Jo sociologi är jätteintressant (om hur människor beter sig i samhället och varför) Det som är bra med att plugga när man har barn är ju att man ändå ofta har större möjligheter att planera sina arbetstider :)

2011-09-16 @ 23:15:46
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: DONKEN

jaaa, det är nog så. men sömnen.. han boprde sova faaan så mkt mer än han gör. Ibland sover han ju på dagen men ofrtast inte. o så somnar han kl 22 på kvällen. och jag sitter uppe till 3 bara för han vaknar vid 1-2..

aaaaaaaaaaaaaah

sömn..!



sen upp vid 7.

2011-09-19 @ 14:18:42
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0