Jul? Redan?

Nu börjar jag bli lite orolig. Var det inte nyss sommar och alldeles kokhett ute? Var tog hösten vägen? Jag måste verkligen ha varit fast i min gravid/bebisbubbla. Alternativt legat i koma.
Hur som helst. Nu är det -25 ute och jag vågar inte ens packa ner bebis i vagnen och gå en promenad, utan att tro att hon ska bli köldskadad.

Jag jobbar stenhårt för att hålla rutiner nu, så dottern inte ska bli helt skadad när hon blir äldre. Vore jobbigt att behöva betala för hennes terapitimmar. Så nu kämpar jag för att hon ska sova middag två-tre gånger per dag och somna för natten vid 23. Hittills har det funkat bra, de få dagar vi har kört med detta "schema".
Men det är klurigt. Hon är ju pytteliten fortfarande, så rutiner ändras ju så fort de har gått in, typ.
Hur gör ni med rutiner? Hur får ni dem att fastna?


Kommentarer
Postat av: Jannika mamma till Jillian

Ja altså, Jillians rutiner har byggs upp efter hennes rytm, det enda som vi gör som hon itne skulle föredra om hon fick välja är att hon ABSOLUT INTE får sova efter 6 på kvällen, detta resulterar i att bebis är uppe till 2 på natten.. Vi väcker henne alltid vid sex, så somnar hon för natten klockan halv elva:)

2010-12-23 @ 08:53:54
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: Becka

Det är ungefär samma sak för oss som för Jannika och Jillian. Fridolf har varit den som skapat rutinen genom att bli hungrig/trött ungefär samma tid varje dag. Så just nu lägger vi honom i hans säng vid 9-tiden och så sover han till 10 - halv 11. Sen får han ett sista mål mat och somnar för natten nån gång efter 11. Sen tupplurar under dagen... Det har jag inte stenkoll på. Men det kan röra sig omkring 4-5 stycken (ja, han är en liten sömntuta - men får han inte sin skönhetssömn då finns det STOR risk för en väldigt gnällig bebis).

2010-12-23 @ 10:16:58
URL: http://denyngstaavfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0