Julen.

Nu får julen officiellt vara över. Jag har haft en underbar jul, men nu orkar jag inte mer.

Julafton blev uppdelad på både min och sambons familjer. Hos min var det vanligt julklappsöppnande, Kalle och massor med Ris ala Malta. Jättemysigt, som vanligt. Min moder är (tydligen) väldigt traditionsbunden, så ingenting ändras där över julen.
Efter Kalle bar det av till sambons moder, som bor en liten bit bort bara. Där väntade ännu ett julbord och ännu mera julgodis. Annorlunda där var att alla inte fick julklappar var för sig, som det brukar vara. Vi spelade om dem. En julklapp var köptes som man sedan slog tärningar om. Jag fick med mig en svart, axelbandslös sammetsklänning, inte illa pinkat vill jag lova.

Juldagen spenderade vi hos min kära fader. Kalkon stod på menyn. Ruskigt gott! Blev även en massa paketöppnande. Noras julklappsberg var utan tvekan störst, trots att hon inte har hunnit vara snäll så många månader än.
När vi var klara hos fadern åkte vi hem och jag styrde om till Partybruden. Vinflaskan packade ned och jag tog taxin till en fest där många av mina fina vänner höll till. Jag insåg snabbt att man som ammande inte alls klarar av samma alkoholmängd som tidigare. Hur som helst, vi gick ut på en nattklubb här i stan och jag var hemma i sängen vid halv 12. Att festa med en liten underbar skrutt hemma känns rätt värdelöst än så länge! (Även om det var riktigt, riktigt kul att träffa alla fina!)

Igår var sista julfirandet. Min mormor med hela den sidan av släkten. Gulaschgryta bjöds det på och oj, så gott det var. Den gumman kan laga mat, vill jag lova! Var väl visserligen inte mycket till julfirande, men några julklappar fick lillbebisen.

Nora har verkligen skött sig exemplarisk denna jul, trots att rutinerna fick sig en smäll. Men man kan ju inte begära allt för mycket heller, under sånna tider på året. Hon har varit superglad och sovit som en dröm om nätterna. Har varit riktigt kul att ha med en liten runt på julfirande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0