Babymassage och mammaträff

Dagarna bara rinner iväg. Känns som att man inte hinner med någonting.

I torsdags var vi både på babymassage och mammaträff.
Babymassagen kan jag verkligen rekommendera för föräldrar och blivande. Vår bebis blev helt lugn av det och njöt till max. Detta är någonting vi kommer göra 5 torsdagar i rad och när vi är klara ska vi kunna massera alla deras kroppsdelar. Verkligen jättebra!
Mammaträffen var riktigt trevlig, även denna gång. Så skönt att kunna prata av sig med folk som verkligen förstår och kan ge tips. Det behövs faktiskt oftare än man tror.

Imorgon väntar en riktigt fullbokad dag. Vänner från dalarna ska komma hit och kika på Nora. Syster i Göteborg ska också komma och snusa bebis. Ja, och så är det ju farsdag så man måste ju hinna förbi pappsen också. Och tvätta måste man också hinna.
Jisses, det kommer aldrig gå. Men man kan ju göra sitt bästa för att hinna lite av allt iallafall.

Svar på kommentaren om Nora sover i sin egna säng och om jag använder amningskudde; Nej. Nora sover på oss om nätterna. Varken jag eller sambon tycker det är direkt bråttom med att lära henne sova själv. Det är så mysigt att vakna med en liten gosig bebis precis brevid sig. Och amningskudde tycker jag verkar riktigt onödigt. Om det blir jobbigt att hålla henne uppe, då lägger jag bara en helt vanlig kudde under armbågen och problemet är löst. Men jag förstår de som köper dem, de ser ju jättesmidiga ut. Jag känner dock att jag hellre lägger de pengarna på annat.


Kommentarer
Postat av: Anonym

är du inte rädd att ni ska rulla på henne eller nåt? :O törs man sova med en sån liten bebis?

2010-11-13 @ 22:13:15
Postat av: Mammabea.se

Finns det någon förlossningsberättelse att läsa?=)

2010-11-14 @ 18:39:54
URL: http://mammabea.se
Postat av: Ida

fin header :D

2010-11-14 @ 18:52:40
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0