En vecka gammal.

Idag "firar" vi flickans vecka här i livet med lite fläskfilé och chokladpudding. 7 dagar har hon hunnit bli. Tiden går alldeles för fort. Snart är hon stor nog att kunna göra massa hyss.

Ni ville veta lite om våra rutiner. Jag är så jävla tacksam för att vår dotter valt att sova hela nätterna (med ett uppvaknande kring 4-5 då det är dags för lite mat). Både jag och hennes pappa är vana att sova mycket och länge, så vi är riktigt lyckligt lottade just nu. Peppar, peppar.
Under dagarna käkar hon konstant istället. Kan lätt bli en gång varannan timme om man slår ut det. Och då får jag tillägga att hon äter i snitt en halvtimme, varje gång. Ett riktigt matvrak. Dubbelhakan bara växer och växer.
Men det är ju så det ska vara. Tjocka bebisar= mysiga bebisar.

Kan ju passa på att skryta lite när jag ändå skriver också. Redan på förlossningen hade hon stark nacke och lyfte gärna huvudet. Detta fortsätter hon med och jag kan sätta min högra hand på att hon kommer kunna hålla uppe nacken längre stunder redan om några dagar. Hon är så duktig, min kicka.
Eller gör alla nyfödda bebisar såhär?

Idag blir det en promenad med tösens pojkvän och mamma. Dvs Anna och William. Så fint höstväder så man får passa på. Snart kommer det vara för kallt för att man ska våga sig ut. Måste hinna få bort några till kilon innan jag börjar träna också.


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken mysig blogg. Jätte söt dotter ni har! Kika gärna in på min sida om du har tid/lust. http://malinhultengren.blogspot.com. Har en liten dotter på snart 5 månader (: Kram på dig

2010-10-16 @ 11:09:53
URL: http://malinhultengren.blogspot.com
Postat av: Anonym

Pumpar du nåt o låter killen mata med nappflaska? Fler bilder!

2010-10-16 @ 14:04:09
Postat av: Anna o William

Grattis lilla Nora <3 Haha William var skit stark i nacken också redan 1a dan så att det är inte bara lilla Nora som förvånar en :) William har ju börjat jollra o grejjat nu ^^ Men men, STORT STORT grattis till lilla gumman <3 <3 <3

2010-10-16 @ 19:20:21
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/
Postat av: Malin

Uppdatera mer! Är lite småförälskad i din blogg och grymt nyfiken på hur det går med lilla tjejen. Haha. Kram

2010-10-18 @ 10:12:36
URL: http://malinhultengren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0