Förlossningsbesök

#6.

Har haft ännu en väldigt lång och upptagen dag. Sprungit på förlossningsbesök som skrämde skiten ur mig, även om det var en hel del bra fakta. Har kollat lägenhet med modern, de ska nämligen byta ut sin monsterlägenhet mot en aningens mindre monsterlägenhet. Riktigt fin, får jag lov att säga!
Och sist men inte minst har jag pluggat. Massor.
Min hjärna är gröt och jag orkar fasiken inte mer. Går det inte, så går det inte. Mer än så här kan jag faktiskt inte göra nu.

Ni kanske undrar lite mer om förlossningsbesöket?

Vi (som går på unga mammor och pappor) fick kolla in förlossningsrummen, utrustningen och även titta in på BB en snabbis. Vet egentligen inte vad det var som kändes skrämmande. Var nog mest bara att man fick en sån "reality check" liksom. Snart kommer jag dit och då är det på riktigt, ungefär så. Skräckblandad förtjusning.
Barnmorskorna verkade jättemysiga iallafall. Lugna och trygga. Så när det väl gäller, då tror jag att jag kommer känna mig säker och motiverad. Det kommer gå bra det här (pepp, pepp!)

Nu ska jag lägga mig och vila lite. Massa med sammandragningar så snart kanske det är dags?


Kommentarer
Postat av: Becka

Imorgon är det dags, i alla fall om min gissning är rätt :-P.

2010-10-01 @ 09:24:05
URL: http://denyngstaavfem.blogg.se/
Postat av: anna och william

De är underbara på förlossningen och på bb oxå så att du kommer känna dig trygg och bemött. <3 Hoppas lillan tittar ut snart <3

2010-10-01 @ 10:27:58
URL: http://dreamsbecomerealityblogg
Postat av: edit

håller tummarna för dig!! det kommer nog gå så bra så! För du verkar vara så stark Mica!! Hade ju velat tatt bilder på din fina mage!! ^^ Men får väl ta det vid nästa graviditet:P HAHA! <3

2010-10-01 @ 12:24:31
URL: http://editjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0