Valvaka.

#17.

Valdag idag då. Jag tog faktiskt mitt ansvar att dra mig iväg till vallokalen för att lägga min värdefulla röst på de rödgröna (tvingade med mig pojkvännen också, en extra röst. Heja heja!). Känner faktiskt att nu, om någonsin, är det viktigt att göra sin röst hörd. När man ska sätta ett nytt liv till världen, så vill jag gärna ha sagt mitt innan. Nu tror jag visserligen inte att "mitt" parti vinner, men jag kan ju inte göra annat än att visa var jag står.

Ska iväg och spela badminton med svärmor om en stund. Känner att jag måste röra på mig, även om det gör ont. Vill bara få ner ungen så djupt ned i bäckenet som möjligt så det blir lättare senare, och går snabbare. Har så sjukt ont i ryggen jämt, så nu tänker jag göra allt jag förmår för att få slut på den här graviditeten och istället hålla i min lilla.
Så har ni några tips på hur man påskyndar detta, tjoa till! Jag är beredd på att pröva allt utom den där ricinoljan. Anything! (säg nu inte att jag ska springa i trappor. Vi bor på 4de våningen utan hiss...så det fungerar bevisligen inte!)


Kommentarer
Postat av: Nikolina - mamma till Ellinore <3

Vet hur det är.. men när lillen väl kommer springer dagarna iväg så NJUT! :)

2010-09-20 @ 01:44:02
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: Julia

Haha, jag vet faktiskt inte om det var en förvärk men allt tydde på det ;) Pratade med min BM om det och hon höll med. Man blir ju så förvirrad över alla krämpor och smärtor överallt, och alla sammandragningar ;) Hoppas att tiden går fort för dig nu på slutet! Är såklart avundsjuk, men ska låta min bebis tjocka på sig ett tag till :)

2010-09-20 @ 10:19:46
URL: http://billylife.blogg.se/
Postat av: Jannika

Jag promenerade varje dag sista veckorna i två timmar hela tiden:P min förlossning gick fort men startade 5 dagar efter:P men vem vet?:D



Det sjukaste tispet jag kan ge är att planera och boka upp dig!! Sekunden jag bestämde mig för att göra något "stort" satte förlossningen igång.. sammanträffande kanske.. men iaf:P

2010-09-20 @ 18:05:30
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: Jannika

haha tack söta du!!



Ja men vafan kämpa på! vi skulle till IKEA på onsdagen då hon kom:P haha



Folk skrev att annanas å hallonbladsthe skulle hjälpa också?:P

2010-09-20 @ 19:09:25
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0