Kalla Fakta.

Usch vad förbannad jag blir när jag ser på Kalla Fakta's program om dagis.
Förskolechefen påstår att "vanliga föräldrar" visst lämnar sina småbarn själva i 5 minuter eller längre. Att det skulle vara helt normalt.
Sådana kommentarer gör mig så otroligt förbannad. Vilken normal förälder skulle låta sin 2-åring springa omkring och leka i farliga miljöer alldeles ensam?
Det är ju uppenbart att det är personalbrist på dagis överallt, men då kan han väl säga det istället? Inte rättfärdiga det som har hänt. Det är självklart att det är personalens fel att den lilla pojken ströps i trädet. Det var ju under deras ansvar.
Nu har jag blivit helt nervös. Jättedumt av mig att kolla på programmet, jag vet. Men jag vill verkligen inte ha Nora på dagis innan hon är 3 år, det har jag alltid sagt. Nu är det inte säkert att det är möjligt för oss att ha henne hemma tills dess. Vi ska iallafall försöka få henne att bara gå max 3 timmar om dagen. Kommer bli betydligt mycket lättare när jag pluggar (vilket jag hoppas blir till nästa höst). Ja, vi får se helt enkelt... själva idéen med förskolan lockar mig absolut inte!

Kommentarer
Postat av: anna

Usxh ja, på Williams dagis har de uppsikt över alla. Men mest med de små.. <3

2011-11-03 @ 01:08:07
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/
Postat av: Anouk är tillbaka som Pantouf!

Åh det är verkligen ett dilemma det där...=/ också hemskt program. Men kändes som att det var taget lite ur sitt sammanhang allting. Problemen ligger liksom djupare än att "fröken" gått iväg för att hämta posten, precis som du säger.



Ja jag känner mig SÅ trygg med vår förskola. Lugnt och harmoniskt, naturen, hemmalgad mat osv osv:)

2011-11-03 @ 09:54:47
URL: http://pantouf.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag vågade inte kolla på programmet, speciellt inte nu när det börjar närma sig inskolning för Joline :S Fan, jag kommer vara så rädd! De måste ju skärpa till sig..

2011-11-03 @ 10:56:56
URL: http://billylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0