Min potta!

Jag får ofta frågan om min doter lärt sig gå eller stå själv. Jag förstår att folk undrar, men att fråga flera gånger i veckan blir lite irriterande. Nej, hon varken går eller står själv. Men hon har lärt sig tusen andra saker. Det är det ingen som frågar om... så nu tänker jag skryta lite.

- Hon går på potta flera gånger om dagen och gör alltid sina behov där. Jag har inte bytt en bajsblöja på kanske en månad, utan att överdriva. I vissa fall kryper hon självmant till pottan när hon är kissnödig.


- Hon har kunnat hålla sin flaska själv sedan hon bara var ett par månader.


- Hon förstår precis vad man har hörlurar, fjärrkontrollen och mobiltelefoner till.


- Hon håller takten till all musik jag spelar för henne och klappar alltid i takt. Musikalisk redan nu, alltså.



Så, även om hon inte kan stå och gå själv än så är jag förjävla stolt över min unge. Hon är helt otrolig!


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag håller med! Det är ett jäkla tjat om det där alltså.. Nora är ju en mirakel-unge på många andra sätt, herregud går på pottan och håller takten.. Det är betydligt häftigare än om hon står och går just nu, nu, nu.. :) De börjar gå när de själva vill. Jisses!! Jag vet ungar som börjat gått när de var över 15 månader gamla.. Ska de få höra resten av livet hur "sena" de var? ;) Herregud..

2011-11-04 @ 12:57:11
URL: http://billylife.blogg.se/
Postat av: Malin och Nova

Det är ju suveränt att hon går på pottan själv! :D

Och alla tar det i sin takt och har olika intressen liksom.

Häftigt att hon håller takten! Nova fullkomligt älskar musik och dansar massor, vet inte riktigt varifrån hennes musikaliska sida kommit ifrån =P

Nu har vi flyttat så jag ska kolla lite på när vi hade kunnat komma och hälsa på/vad det kostar :)

Har du mycket och stressigt nu?

KRAM!

2011-11-06 @ 20:03:29
Postat av: Viola 22årig tvåbarnsmamma

Oj vad bra att hon redan lärt sig använda pottan! Jag håller på att träna Lea för fullt, det är en sådan lättnad när man slipper byta blöjor :)

2011-11-06 @ 20:46:50
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: sandra - när två blir tre

åh tack så mycket :D

Ja han är verkligen bedårande vår lilla prins :)

Jag ska skriva förlossnings berättelsen nu som du gärna får läsa sen :)

2011-11-07 @ 11:01:53
URL: http://sandeepistol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0