LCHF till barn?

Läste precis på aftonbladet att ärkepuckot Katrin Zytomierska hade varit i farten igen. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Någon som hon ska verkligen inte ha barn. Inte ens tänka tanken på att skaffa.
Mindre kompetent morsa får man leta efter.

Till saken då; Jo, i TV4 hade de en debatt om dieten och hon kläcker ur sig att om hennes son blir "12 år och tjock" så skulle hon alltså ge honom LCHF-mat. Hon tycker det är en naturlig och näringsrik kost. Läkaren kontrar med att man blir "dum" utan kolhyderater och Katrin svarar att han/hon är "mossig". 
Ja, men så har ju Katrin varit dum i alla år så för henne kanske det inte är så stor skillnad på att ha en eller två hjärnceller kvar... Vad vet jag?


Alltså, att ge sitt barn en kost som enbart baseras på fett och protein är inte okej. Hur tjock ungen än må vara... Usch, jag blir så provocerad av sådant skitsnack!



Mammas lilla knubbis som aldrig ska få äta dietmat i mitt hem!

Kommentarer
Postat av: mr.pappa

Nora bantar med snö, och diverse saker ifrån golvet istället.

2012-02-15 @ 09:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0