Dag 17: Min tro

Jag vet inte riktigt hur man sätter ord på det. Jag tror. Men jag vet inte på vad. Jag kallar mig själv för kristen men jag vet inte säkert om det är rätt ord. Jag tror nog mer på ödet, men ödet och Gud kanske är samma sak. Vem vet. 

Jag tror att allt som händer är förutbestämt. Att inget händer slumpvis. Jag tror att jag blev gravid av en anledning, att jag var menad att behålla min tjej. På samma sätt tror jag att jag träffade Mr.Pappa, att det var ödet som "förde oss samman". Allt vi gör, allt som sker och kommer ske, det tror jag redan är bestämt. Det är bara att vänta och se vad som kommer hända.

Vad som kommer efter döden däremot, det har jag ingen aning om. Som ni vet är det min största fobi, döden. Att man inte vet vad som komma skall. Men, jag hoppas verkligen att alla människor kommer till sitt paradis, kanske ett individuellt paradis, kanske samma. Eller kanske jag tror på reinkarnation. Jag vet inte.

Tro är verkligen svårt.


Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Stora och svåra frågor.



Jag själv har varit med mycket inom kyrkliga saker. Jag har trivts bra i den samvaron. Men jag vet inte längre om jag tror på GUD-GUD. Men något, det tror jag på. Något mer än det vanliga. :))



Och tack! Min karl är bäst. Han ligger på plus nu efter frågestunden, hehe. Vi kan hålla hand ibland men ja det är svårt, som sagt. :) Kram!

2012-05-23 @ 10:05:50
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Sandra

Sv: Tack så jättemycket! Det är 3en sån otrolig lättnad :)

2012-05-24 @ 20:22:41
URL: http://sandrasliviord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0