Dag 13: Något som förändrade mitt liv

Självklart är det största som förändrade mitt liv Nora. Utan tvekan. Men det känns ju så självklart att det blir lite "tråkigt" att skriva om. 

Så, jag skriver om min flytt till Umeå efter studenten.
Jag kände att jag behövde komma hemifrån, långt hemifrån. Bort från allt. Se något nytt, träffa nya människor. And so I did. 
Sommaren 2008 lämnade jag boet för 8 månader upp i norr. På den tiden hade jag en pojkvän i Luleå, vilket självklart var en anledning till att jag flyttade till Umeå. Ja, hur som helst. Hela sommaren satt jag ensam i mitt lilla studentrum och längtade hem.
Jag kände absolut inte en själ i Umeå så jag var tvungen att själv söka kontakt. Ensam gick jag ut och lärde känna folk.

Ja, det förändrade mig på så många sätt. Inte nog med att jag lärde mig bli mer social och tuff, jag lärde mig ta hand om mig själv och mitt hem också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0