Konsten att hitta boende?

#47.

Jag har världens mest retsamma dotter i min mage. Hon leker tvärsemot-leken varje dag. Hela tiden. Ber jag henne sluta sparka på revbenen, ja då sparkar hon extra mycket, extra hårt. Ber jag henne vakna till så blivande mormor får känna på sparkar, ja då låtsas hon sova stenhårt.
Trotsåldern redan? Betyder detta isåfall att vi slipper treårstrotset? Vore ju helt undebart.

Sitter just nu och letar lägenhet. Igen. Jag står inte ut med 4 trappor utan hiss. Med grannar som ringer till hyresvärden om man kissar på natten, och som själv står på balkongen under och röker hela dagarna. På kaxiga ungar på gården som hotar med att slå ner en och knulla ens morsa.
Nej, vet ni vad. Här vill jag inte se mitt barn växa upp. Här vill jag inte springa runt med en dyr barnvagn och vara rädd för att den ska bli stulen så fort jag vänder ryggen till.
Tyvärr hittar jag bara svindyra lägenheter alternativt lyor långt åt helskotta. Hur får man tag på guldklimparna?

Ikväll blir det möjligen bowling med svärföräldrarna och pojkvännens bröder, eller så stannar jag hemma och vilar mig. Vi får se vilket humör jag är på senare. Eller snarare, vilket humör kroppen är på senare. Oftast vill man ju mycket mer än man orkar. Eller vad säger ni?



Kommentarer
Postat av: Becka

Vi ska precis flytta från 4 trappor utan hiss... Ser fram emot våning 2 istället!!!

Vi har dock inte haft så stora problem med grannarna här. Nån fest då och då men inte alls ofta.

Om ni vill bo kvar på samma avstånd från stan (för jag har fått för mig att ni bor i Markbacken?) så sök i samma område men med högre siffror. Vi bor nu på 101 men ska som sagt snart flytta...

2010-08-20 @ 15:40:11
URL: http://denyngstaavfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0