Bingolotto!

#45.

Ikväll har vi spelat bingolotto för hela slanten. Dessvärre vanns inga priser, men vi var glada ändå. Den stora kändisgästen var Martin Timell. Då börjar man seriöst undra vad Bingolotto är på väg. När man var liten var det verkligen det största som gick på tv under helgerna. Gästerna var skitkända och ofta utländska, vill jag minnas. Nu går det på TV4+ och en av sveriges snickare får sitta med i studion. Ultracoolt!
Hur som helst, vi spelade. Hur pensionärerna hinner med tempot som siffrorna levereras med, det är ett mysterium i sig. Knappt så att jag, en tjej på 21 bast, hann med.

Jag och magen har idag varit hos blivande mormor och rensat förråd. Fick med mig mina gamla bebiskläder och lite småplock. Min kära mamma fick även känna på bebishicka i magen. Hon har inte känt ett endaste livstecken från den lilla därinne tidigare, så hon var helt lyrisk. Det kan man väl kasnke förstå.
Fick även med mig två katter hem. Mina visserligen, men ändå. Kände att jag behövde få tillbaks mina älsklingar, även om bebisen inte är ute än. De får stanna veckan ut, fungerar det så får de stanna kvar, annars får mamma tillbaks dem. Just nu verkar de gilla läget iallafall.

Inatt håller vi tummarna för att ungen inte möblerar om eller har party hela natten, så att jag kan få sova lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0