Nostalgi?

#43.

Satt och kollade på fångarna på fortet igår. Nostalgin tog över totalt. Gud, vad man älskade det där programmet som liten. Man satt ju bänkad och ville aldrig att det skulle ta slut.
Detta fick mig att inse; vad ska våra barn nostalgitrippa kring som äldre? Animerade Nalle Puh?
Vad hände med Ture Sventon? Astrid Lindgren? Bumbibjörnarna? Disneydags? Trasdockorna?
Nej, fy för att växa upp nu. Stackars våra barn!

Såhär dagen innan löning står vårat kylskåp ekande tomt. På riktigt. Det enda som finns är typ krossade tomater, ett gammalt salladshuvud, ett ägg och pålägg. Smörgåsarna är slut. Så, jag tog saken i egna händer och bakade en sockerkaka, för ovanlighetens skull. Det är nog det enda receptet jag kan utantill. Gott ska det bli iallafall! Får väl bli nudlar till lunch.
Jag sa till pojkvännen igår att nu kan vi tänka oss in i hur barnen i Afrika har det. Han sa att vi istället kunde tänka på hur vi själva har det.
Han har en poäng.
Men jag klagar inte, sockerkaka är min favorit. Ännu bättre till frukost.



Kommentarer
Postat av: NATHY DEMECHO - Gravid.

Jag åt faktiskt chokladsockerkaka till frukost igår.. gudomligt gott!

2010-08-24 @ 14:40:06
URL: http://nathydemecho.blogg.se/
Postat av: Anonym

Med tanke på att du inte växer ( du kanske börjat göra det nu men) så kankse du borde tänkta på att äta en ordentlig frukost. Sockerkaka är kankse inte det som är det mest näringsrika för bebisen. Plus att frullen är den viktigaste måltiden på dagen.

annars hoppas jag på att allt kommer går/gå bra i framtiden. Jag tror att du kommer bli en kanon bra mamma :)

2010-08-24 @ 23:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0