Eller vad säger ni?

Är det bara jag som stör mig på att ständigt bli klappad av främlingar på magen?
Och sedan få höra "det är bara att vänja sig"?

Nej hörni. Jag vill inte vänja mig! Jag vill ha min mage ifred. Det är en sak om folk jag känner, såsom familj och vänner, känner efter vid sparkar eller liknande. Men fullständiga främlingar eller avlägsna släktingar, ni kan hålla era händer för er själva. Ni får titta men inte röra. Precis som alltid annars.
Konstigt att folk bara tar för sig, faktiskt. Helt ologiskt.

Kommentarer
Postat av: ida

Jaha se där :-)

Jag har faktiskt aldrig mött på en främling som kommer fram och klappar på magen. Var rädd för det i början men jag är så liten så tror inte att vissa ens tänker på att jag är gravid :P

2010-06-27 @ 13:35:29
URL: http://gbgida.blogg.se/
Postat av: Jannika

Jag har aldrig haft en främling som klappar på magen.. men däremot typ avlägsna släktingar och typ mormors kompisar:P vart tar det stopp liksom? blir också asirriterad:P

2010-06-27 @ 14:00:44
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: Anna

Näe det är inte bara du som upplever det har också vart med om de.. Får ofta höra att jag har samma mage som min kusin och det är inge roligt heller, jag vill ju ha min egen mage.. Så när vi är någonstans så lägger jag mina händer på magen lr ja skyddar den så att de inte kan komma o påpeka något.. KRAM

2010-06-28 @ 11:08:41
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/
Postat av: Andreas

Jag brukar alltid fråga först, det tycker jag är det minsta man kan göra! Är det bara som jag fått för mig eller är det inte mest kvinnor som ska känna efter? Man borde känna att det inte är ok att bara ta för sig så. Samma regler som alltid gäller?

2010-06-28 @ 11:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0