Inköpta grejor.

Om det är fler mammor/blivande mammor som läser min blogg så får ni mer än gärna länka era bloggar (såg att två hade gjort det) för jag fullkomligt älskar att läsa om er. Man lär sig så mycket av det. Man slipper känna sig ensam om alla konstigheter som pågår i kroppen.
Så, jag kan aldrig få för många bloggar att följa!

Var iväg på föreläsning om förlossning och amning igår på sjukhuset. Jag har världens förlossningsskräck och hade stensäkert tänkt kräva kejsarsnitt, men efter föreläsningen blev jag osäker. Barnmorskorna verkade så lugna och trevliga. De förklarade var som händer om någonting går fel, när man ska komma in och inte, hur man kan hantera smärtan och så vidare. Det lugnade ner mig massor. Men jag har fortfarande inte helt blivit av med rädslan, så vi får se.
Bad mamma att vara med ifall det blir vaginalt iallafall, hon blev jätteglad.

Hann även med att köpa en barnvagn igår. En Crescent med svängbara framhjul. Var en kombivagn också så man kan ju ha den ett antal år, vilket gör att 1800 kronor inte direkt känns som värsta förlusten. Köpte den begagnad via familjeliv.se, men den har ett par månaders garanti kvar, vad jag förstod. Så, en sak mindre att köpa!



Hittade förövrigt en jättebra lista med saker att köpa innan bebis anländer, kan lägga in den här när jag letat upp den igen. Om ni vill!

Kommentarer
Postat av: ida

Var också super rädd inför förlossningen men nu är jag nästan taggad på att föda. Har fått en känsla av att jag faktiskt klarar det, att man kommer förstå smärtan och bara följa med, hur ont det än gör. :-)

2010-06-08 @ 16:05:36
URL: http://gbgida.blogg.se/
Postat av: Mariana- gravid

Sv: Tack så mycket =)

Jag ska också ha med min mamma på förlossningen, o min pojkvän så klart! När man väl ligger där så kommer de nog gå bättre än förväntat :)

2010-06-08 @ 18:45:18
URL: http://marianathorell.blogg.se/
Postat av: Andreas

Jag har på känn att du är en tjej som har nära till sin inre styrka, som kommer hjälpa dig igenom förlossningen. :)

2010-06-08 @ 20:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0