Ska vi skippa idag?

Idag är ingen bra dag. Vissa dagar tar hormonerna över helt och man vill verkligen bara ligga i sängen och gråta halva dagen. Det händer absolut inte ofta, men ibland. Idag.

Imorgon flyttar jag och pojkvännen ihop och jag har ärligt talat råpanik. Dels vill jag inte flytta ifrån min underbara etta, dels är jag rädd för vad som komma skall. Som tur är så bor vi båda i samma stad som våra föräldrar så om det skiter sig är det bara att dra till någon av dem. Men det är ändå ett brutalt stort steg. Jag känner mig inte det minsta redo, inte alls. Men vi behöver göra det, vi ska ha barn ihop och behöver således bo ihop ett tag innan.

Det går nog bra, det tror jag. Bara vi lär oss varandras rutiner och respekterar varandra. Ger varandra rum och tid för sig själva, för det vet jag att vi båda är suckers för.

Att packa som gravid är inte så kul det heller. Varje grej känns tung och det blir snabbt jobbigt att andas. Att packa en låda tar mig kanske 20 minuter och därefter måste jag ta en minst lika lång paus för att orka med nästa. Tur att jag bara bor i en etta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0