Sömnvägran.

Min dotter vägrar sova middag idag. Inte en sekunds sömn. Bara äta. HELA DAGEN. Jag får snart psykbryt, mina bröstvårtor också. Vi orkar inte.
Helt plötsligt har hon börjat äta varannan timme, dygnet runt. Varifrån kom det, liksom? Hej sömnbrist. Tur att vi är två om henne, annars hade jag aldrig orkat. Hur klarar ensamstående spädbarnsföräldrar sig? Jag beundrar er något otroligt.

Idag har vi alltså bara varit hemma och ammat. Vi skulle iväg med Anna och LillW till unga föräldrar, men det gick inte. Får bli öppna förskolan imorgon istället. Är det bara jag som inte har någon som helst aning om vad man gör där? Med en 5 veckors bebis?
Kan bli kul iallafall. Och om inte så har jag ju Anna med mig. Då blir det alltid trevligt.

Nu ska vi iväg och möta Mr. Pappa och därefter försöka söva bebis och sedan stoppa lite mat i magen innan vi slänger oss i sängen.



Kommentarer
Postat av: Jannika mamma till Jillian

Växtspurt nalkas kanske? Kommer varannan vecka eller varje månad sådär i början. Hon behöver mer mat för att växa:P Jillian sover hela nätter vanligtvis. Snacka om chocken vi fick när hon ville äta varje timma:S:S haha

2010-11-16 @ 17:37:53
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0