Läkarbesök.

Idag har vi varit på det första läkarbesöket (om man bortser från de vi fick springa iväg på på sjukhuset i början). Pinglan hade vuxit massor på bredden men mindre på längden. Det förklarar uppkomsten av valkar som nu mera pryder hennes armar och ben. Ögonen verkade okej och reflexerna likaså. En "perfekt liten flicka" enligt läkaren, jag kan bara hålla med.

9/10 (födelse)
Vikt: 3590 g
Längd: 52 cm
Huvudomfång: 34 cm

10/11

Vikt: 4260 g
Längd: 55 cm
Huvudomfång: 37,5 cm


Och för er mammalediga, eller er andra med lite tid över; se pensionärsjävlar på kanal 5 play. Jag dör av skratt! Vilken jäkla rolig programidé!
Dottern ligger i knät och sussar medan jag skrattar högt. Det verkar visserligen inte beröra henne allt för mycket.

Kommentarer
Postat av: Anonym

sover din flicka med er i sängen eller i sin? använder du amningskudde?

2010-11-10 @ 22:26:33
Postat av: Anonym

Åh vad kul, vi fick barn samma dag! :) grattis i efterskott.



sv: tack för tipset!!!

2010-11-11 @ 12:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0