Svar.

Fråga:
vad uppfattar du är positivt och negativt med att vara ung mamma? hade du någonsin en tanke på abort?


Svar:
Det jag ser som positivt med att vara ung mamma är givetvis att jag (förhoppningsvis) kommer få rätt många extra år med min dotter. Jag har mer energi och mer tid än många kvinnor som är mitt uppe i sin karriär när de får barn.
Det negativa är bristen på pengar. Man vill kunna skämma bort sin lilla men i vårat fall är det inte möjligt, vi har inte direkt dåligt med pengar just nu men vi har inget utrymme för slöseri. Något mer dåligt med att vara ung mamma är att man inte alltid blir tagen på allvar. Folk tar för givet att det kommer gå åt skogen för oss, ungefär.

Tankar på abort fanns absolut. Vi funderade länge och väl innan vi bestämde oss för att behålla. Trots beslutet att behålla så kom tankar om abort tillbaks flera gånger. Inte för att vi inte ville ha barnet, utan för att vi visste vad vi skulle förlora på det och hur mycket arbete det skulle kräva. Men allt medan månaderna gick så kändes det mer och mer som rätt beslut. Hon var ju vårat barn, inte bara ett foster.

Nu kan jag ju säga att jag inte ångrar min flicka en sekund. Hon är utan tvekan det bästa jag vet. Låter klyschigt som fasen, men hon är verkligen livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0