Dagarna efter förlossningen.

Tänkte jag skulle besvara frågan hur jag känner mig ett par dagar efter min förlossning (eller säger man kanske vår?). Huruvida man blir handikappad eller inte.
Vad jag har förstått beror allting helt på hur ens förlossning går, så jag kan bara prata för mig själv. Jag hade en helt normal förlossning, även om den var utdragen. Ingen sugklocka, inga klipp. Däremot blev jag sydd rätt så mycket invändigt (jo, lite äcklig information får ni stå ut med) men ingenting utvändigt.

Så, hur mår jag? Jag kan gå helt normalt, sitta och fungera precis som vanligt. Även om man är ytterst försiktig med att nysa och hosta, då det känns som att alla stygn ska gå upp samtidigt just då. Annars känner jag inte av det alls. Första dagarna hade jag brutal träningsvärk i armarna efter att ha krystat (ja, fråga mig inte hur fasen det gick till, jag vet verkligen inte!). Man får också väldig smärta i ryggen om man valt att ta emot epidural, ungefär som att hela ryggen är ett stort blåmärke.
Efter ungefär 2-3 dagar rinner mjölken till och brösten blir, bokstavligen talat, sprängfyllda. Detta gör verkligen svinigt ont, men har man en pump eller en extremt hungrig bebis så ska det lösa sig rätt snabbt.

Annars är det faktiskt ingenting som gör varken vidare ont eller känns obehagligt. Kroppen återhämtar sig sinnessjukt snabbt. Så, ni gravida där ute, oroa er inte för smärtan efteråt. Den behöver absolut inte göra er handikappade eller ens begränsade! (men försäkerhetsskull kan ni ju investera i en bra sittkudde, om ni blir sydda mycket utvändigt)



Ett bevis på hur snabbt kroppen återhämtar sig. Översta bilden är tagen dagen innan vi åkte in till förlossningen och den undre är tagen 3 dagar efter förlossningen.

Kommentarer
Postat av: Julia

Skönt att höra! :D

2010-10-14 @ 18:26:15
URL: http://billylife.blogg.se/
Postat av: Andreas

Oj, din kropp verkar vara smått fantastisk! :)

2010-10-14 @ 22:27:27
Postat av: Anonym

Saknar du inte magen lite? =p

2010-10-15 @ 09:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0