Förlossningsberättelse.

Jag tänker fatta mig rätt så kort, bebis ligger på magen och sover så jag får passa på. Missar jag någonting så får ni fråga, men känns lite överflödigt att berätta i detalj. Här är det jag kommer ihåg;

Slemproppen gick ju, som jag skrev på måndagen. Dagarna därefter hände absolut ingenting alls. Vi väntade och väntade, förgäves som det tycktes då.
På torsdagen hade jag bestämt mig för att bojkotta hela förlossningsgrejen och helt enkelt vägra föda. Tji fick jag. Värkarna startade när jag var hemma hos lillsyrran för att titta på Robinson. De höll i sig och blev aningens starkare så vid 2 på natten beslöt vi oss för att åka in.
Inne på förlossningen konstaterades det att jag bara var öppen någon centimeter, men vi fick stanna ändå. Fick en morfinspruta för att kunna slappna av och sova lite under öppningsskedet. (Morfin är förövrigt det vidrigaste jag har prövat på. Snedfylla i 9 timmar ungefär. Fy!)
12 timmar senare hade inte mycket hänt (var öppen 3 cm då) så vi åkte hem ett par timmar för att vila och vänta ut att jag skulle öppna mig mer.
Vi åkte in igen på fredagen vid 19.30 ( jag missade Idol, så jävla dumt!!!), då hade jag fortfarande inte öppnat mig mer (4 cm) men jag hade så sjukt jävla ont så vi fick stanna.
Lustgasen kopplades in, jag var hysterisk och bad om en smärtfri död typ. Fick även epidural och därefter var det relativt lugnt igen.
Därefter började jag öppna mig och slutet kändes närmare.
Efter ett par timmar med riktigt mycket värkar (som faktikst knappt kändes med epiduralen?!) så bad jag om att få laxeringsmedel för att slippa pinsamma situationer när det väl vad dags att trycka ut min tös. Sagt och gjort.
Där efter bröt helvetet ut och jag höll på att krysta ut min unge på toaletten. Herrejisses vilka krystvärkar!
Fick hjälp att ta mig upp på sängen igen och ja, där slutar väl i princip sagan.
Krystade någon kvart och sedan var vi föräldrar.

03.25 på lördagsmorgonen 2010-10-09 föddes vår lilla tjej. Finaste barnet i världen, men det säger ju alla om sina egna!
Förlossningen tog enligt oss; 29 timmar (om man räknar från att vi åkte in första gången till ungen var ute)
enligt dem; 6 timmar (från att vi kom in andra gången).

Fler bilder kommer.



Kommentarer
Postat av: Clara

Åhh så duktig du var Mica! <3 Världens bästa mamma

2010-10-11 @ 14:12:08
Postat av: johanna

hur lång var hon och hur mycket vägde hon ?:) Grattis !

2010-10-11 @ 15:51:31
Postat av: Andreas

Bra jobbat! Du ser ju nästan oberörd ut på bilden ^^ Grattis igen!

2010-10-11 @ 17:40:46
Postat av: Anna o William

Världens bästa mamma<3

2010-10-11 @ 19:05:39
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/
Postat av: Mammabea.se

Åh du fick ju bebis dagen före mig =)

2010-11-16 @ 00:26:43
URL: http://mammabea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0