Gemensam vårdnad och bevisat faderskap.

Min dotter skrattar! Inte magknips-leenden utan skratt. Gud, man blir ju lycklig ända in i ryggmärgen.

Idag har hon alltså en bra dag. Hon är lycklig, vi är lyckliga. Allt är frid och fröjd. Ska testa det där med vattenkranen nästa gång hon bryter ihop. Det, och bärselet. Tack för era tips!

Vi har varit iväg och skrivit på faderskapspapprena och skrivit under gemensam vårdnad. Känns ju sådär lagom omständigt att behöva gå till Socialtjänsten för att göra detta. Att det dessutom ska till två vittnen när mannen skriver sitt namn på pappret för att det ska vara giltigt, känns ju om möjligt ännu mer onödigt och omständigt. Varför göra sig detta omaket? Varför inte bara skicka hem papprena, låta oss skriva under och sedan ringa upp mannen för att dubbelkolla om det verkligen var han som skrev under. Snacka om att kunna spara in både tid och resurser på det.
Hur som helst, nu är Mr.Pappa pappa enligt både mig och Socialtjänsten. Underbart! Nu blir han aldrig av med oss.

Imorgon börjar min dag som ensam mammaledig. Känns lite läskigt men helt underbart. Det ska nog gå bra. Och går det åt skogen, ja då har jag ju er som hjälper mig. Eller hur? Jag litar blint på er nu. Bara så ni vet.




(spelade in en liten video där lillbruttan bestämde sig för att bajsa och sedan se sådär oskyldig ut som bara bebisar klarar av)

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte lägga ut en bild på din mage nu utan kläder?



hur var det att gå på toa efter förlossningen? sved det och gjorde ont??

2010-10-23 @ 12:51:14
Postat av: Becka

Blev ni kallade till att skriva på faderskapsintyg?? Eller fick ni själva ta initiativet?

2010-10-28 @ 17:44:50
URL: http://denyngstaavfem.blogg.se/
Postat av: Kjetilamna

Thank you for all your emails and help. I have solved my problems with your help and my life is now worth living. I cannot thank you enough for what you have done for me and want the whole world to know how grateful I am for you. Thank you thank you thank you.

2011-09-21 @ 15:29:16
URL: http://kjetilamna.blogyears.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0